Köp och leveransvillkor

 

KÖPINFORMATION

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.

När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du genomför köp på distans. Läs mer hos Konsumentverket.

Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Samtliga priser i butiken är inklusive 25% moms och är angivna i svenska kronor (SEK). Butikspriserna gäller om ingen annan överenskommelse är gjord. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan förvarning, beroende på valutakurser, portokostnader, omkostnader etc.

 

ORDERBEKRÄFTELSE

Efter att du har genomfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till din e-post. Vill du ändra din beställning på något sätt ska du kontakta oss genom att svara på orderbekräftelsemailet snarast.

När din beställning är packad och inlämnad för leverans får du ytterligare ett mail där det står att leveransen är på väg till dig.

 

HANDLA SOM FÖRETAG MOT FAKTURA

Företag är välkomna direkt till Cadplast24 via e-post info@cadplast.se eller telefon 0102071717.

 

BETALNING MED PAYPAL

Att betala med PayPal är smidigt och säkert. När du väljer PayPal som betalsätt, sker betalningen via ditt PayPal-konto och du behöver inte ange några betalningsuppgifter på vår webbplats. Har du inget PayPal-konto kan du registrera ett konto hos PayPal i samband med köpet.

Det går också bra att betala med Paypal utan att skapa ett konto och betala med kort som vanligt.

Observera att vissa banker infört kortspärrar för internetköp där kunden måste logga in och öppna kortet för internetköp, t.ex Nordea.

 

FRAKT & LEVERANS

Normalt skickar vi samtliga paket med Postnord eller Schenker. Lättare försändelser skickas normalt som varubrev och tyngre försändelser skickas som paket. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar inom Sverige efter att vi lämnat in paketet för leverans. Leveranstiden är beroende på vikt och vart mottagaren bor.

Varubrev delas normalt ut i din brevlåda, om försändelsen ej får plats lämnas de vidare till ett postombud för uthämtning. Har du fyllt i mobilnummer vid beställning så får du normalt en SMS-avisering när paketet är på väg och/eller när det har kommit till ett postombud. I övriga fall kommer aviseringen via e-post eller brev.

Vissa produkter har längre leveranstider och är då angivet som t.ex. "3-8 dagars leveranstid", denna tiden tar det oftast om en produkt ligger i externt lager hos en av våra leverantörer. Vi vill informera dig som kund om att det kan ta ännu längre tid på grund av våra leverantörers fraktsätt vilka vi ej kan styra över. Leveranstiden avser arbetsdagar, ej lördag, söndag och övriga helgdagar.

I de fall där endast en del av din beställning finns i vårt lager inväntar vi till alla produkter kan skickas samtidigt, om inget annat anges av dig som kund. 

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du lagt en order och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (14-30 dagar beroende på om det är brev eller paket), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av produkterna.

 

REKLAMATION

Vi kontrollerar alltid produkterna så mycket som det är möjligt före leverans. Skulle det vara något fel på din produkt, kontakta oss på info@cadplast24.se inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning så löser vi det.

På brytarpaneler samt brytare lämnar vi 1års garanti.

Garantin gäller inte om strömbrytare blivit överbelastade eller dränkta under vatten, de är endast IP65 klassade ovanifrån.

Garantin för panelerna gäller inte om dem blivit utsatta för starka kemikalier, endast handtvätt med exempelvis bilshampo.

 

ÅNGERRÄTT & RETUR

Om du inte är nöjd med din beställning av någon anledning har du full ångerrätt, returrätt eller bytesrätt inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning. Produkten får ej vara använd. Produkter som ligger i förpackning ska givetvis vara obrutna. Produkten ska vara i samma skick som när den lämnade oss annars gäller inte ångerrätten.

Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returportot, samt ansvaret för att returen kommer tillbaka till oss. Vid saknad av skickad retur får du som kund stå för förlorad produkt (du betalar produktens värde).

Om du har betalt din beställning innan retur betalar vi tillbaka pengarna, inklusive eventuell fraktkostnad om hela beställningen returneras och byte ej sker. Utbetalning sker inom 30 dagar efter att vi har mottagit bankkonto där pengarna ska sättas in.

För att skicka tillbaka en produkt ska du kontakta oss på info@cadplast24.se innan retur. Returer som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Returadress:

Cadplast24

Fårö Simunds 4619

62467 FÅRÖ

Returer som skickas till annan adress anses inte som giltiga och godkänns därmed inte.

 

FORCE MAJEURE

Cadplast24.se är befriade från påföljd av underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriade omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriade omständigheter skall anses bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.

I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

För att handla hos oss behöver du lämna dina personuppgifter till oss. När du mailar oss sparar vi alltid konversationen, detta för att kunna gå tillbaka till ett specifikt ärende i framtiden om det krävs. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part. Du som kund hos oss har rätt att ta del av den informationen vi har registrerat om dig enligt dataskyddsförordningen GDPR och finnes i ditt konto under fliken "hämta min data"

Fullständig Integritetspolicy finns HÄR

 

TVIST

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.